טיפולי שורש

בדומה לכל ענף הרפואה, גם בתחום רפואת השיניים עושים את כל מה שניתן על מנת לשמר את האיברים החיוניים של הגוף כפי שהם. ברפואה הדנטלית טיפולים אלה נמצאים תחת הקטגוריה של רפואת שיניים משמרת. אחד הטיפולים החשובים והעיקריים שמשתייכים לתחום זה הוא טיפול השורש המפורסם, שהצלחתו עומדת על 90% בממוצע.

באילו מקרים נדרש טיפול שורש?

טיפול שורש נגרם בדרך כלל בעקבות עששת שעברה את שכבת הדנטין וחדרה אל מוך השן. כשקיימת בפה עששת, הדבר גורם להיווצרות ולהצטברות של חיידקים מזיקים (שמוכרים לכם ודאי בתור "קריוס ובקטוס"), שברגע שהם חודרים את שכבות המעטפת של השן, נוצר זיהום שמוביל לכאבים בלתי נסבלים.

טיפול שורש הוא גם פתרון במקרים שקיימת דלקת חניכיים חריפה או כרונית שפוגעת במוך השן, מוות ספונטני של השן, כתוצאה מטראומה שנגרמה לשן או במקרים שבהם קיים צורך להשחיז את השן לפני התקנת כתר. חשוב לציין כי טיפול שורש הוא אלטנרטיבה ראויה לעקירת שן.

טיפול זה נהוג לבצע בגלל 4 מצבים עיקריים: עששת עמוקה שהגיעה למוך השן, דלקת חריפה או כרונית שפוגעת במוך השן, מוות של השן באופן ספונטני או כתוצאה מחבלה או כשנדרשת השחזה עמוקה לצורך יצירת כתר. טיפול זה מהווה אלטרנטיבה לעקירת השן ובמטרה להציל אותה.

טיפולי שורש

מה עושים במסגרת טיפול שורש?

מטרתו של טיפול השורש הוא לרוקן את השן מכל חומר פנימי שעלול להזיק לה, להוציא את כל האזור המזוהם בחיידקים, כולל שורש השן. לעתים התהליך דורש פעולה של הקצאת שורשים, שמאפשר את תהליך הניקוי של האזור המזוהים בצורה יסודית ומקיפה. התהליך מסתיים במילוי השן בחומר מיוחד ("סתימה") והכאב אמור לחלוף לאחר מכן.

האם החשש מפני טיפולי שורש הוא מוצדק?

גם אם קיים אדם אמיץ במיוחד, ברגע שרופא השיניים יכריז בפניו שאין ברירה ושעליו לבצע טיפול שורש, הוא עלול למצוא את עצמו מעט מבוהל מעצם הבשורה. מדובר באחד הטיפולים עם יחסי הציבור הגרועים ביותר, שמציגים את הטיפול כדבר מיושן שמתבצע בסמיכות לעצבי הלשון, דורש חדירה לעומק השן וכמובן גם הרדמה. רוב האנשים יעשו שמיניות באוויר כדי לא לעבור את הטיפול הזה, אלא שהדחקת המציאות, עלולה לגרום למצב להחמיר ולגרום לכאבי שיניים איומים שעלולים להסתבך ולהוביל לטיפול יותר מורכב ויקר. חשוב לדעת שכיום הטכנולוגיה מתקדמת, המכשור השתפר והתוצאות מדהימות.

לתיאום בדיקה אצל רופא שיניים לפני טיפול שורש, אתם מוזמנים לפנות אלינו: 052-9123873