תפקידן של החניכיים שלנו הם לספק תמיכה לשניים, לאפשר אחיזה לעצם הלסת ולהגן עליהם מפני חדירה של חיידקים. על כן, במידה ומופיעה דלקת בחניכיים זה יכול להיגרר במהרה לבעיה בשן, שבהיעדר כל התמיכה הזו עלולה להישאר חשופה לזיהום שחודר עד לשורש. מחלת חניכיים הינה למעשה דלקת בחניכיים שמגיעה בעקבות חיידקי הפלאק שמצטברים בפה וגורמים לזיהום חיידקי ברקמה של החניכיים ומתפשטים עד העצם של הלסת ומתחילים להרוס את כל המנגנון הפנימי שתומך בשן. ישנם מקרים בהם האדם סובל מדלקת בחניכיים בזמן שהוא לא מודע לכך, אך כמו בכל בעיה יופיעו תסמינים וגם לדלקת חניכיים
תסמינים משלה.

קצת על החניכיים שלנו

החניכיים בנויים מרקמה דקיקה של רירית. היעוד שלהם הוא לעטוף את עצם הלסת ולספק הגנה מפני חדירת חיידקים. כדי להצליח לשמור על השיניים הם צריכים להיות בריאים ובהיעדר כל דלקת או זיהום, אולם אם החניכיים בעצמם לא בריאים הם לא יצליחו למנוע זיהומים ויזמנו מצבור חיידקים שיכול להגיע עד למערכת הדם שלנו. על כן חשוב לא לזלזל ולא במקצת בדלקת חניכיים ולטפל בה שמא היא תחמיר ותגרום לנזק גדול לשיניים שלנו.

הסממנים למחלת חניכיים

-דימום שמקורו מהחניכיים - תסמין נפוץ הינו הופעת דם לאחר צחצוח השיניים או שימוש בחוט דנטלי. חניכיים מדממים בקלות הם סימן מובהק לדלקת מוקדמת בחניכיים.
-ריח רע מהפה גם לאחר צחצוח – ריח או טעם לא טוב מהפה, עשויים גם הם להעיד על מחלת חניכיים מוקדמת. הצטברות פלאק על גבי הלשון זה הגורם העיקרי לריח רע.
-חניכיים אדומים ונפוחים - חניכיים בריאים הגוון שלהם הוא ורוד בהיר ובעלי מראה מוצק. היה והצבע שלהם אדום זה סימן לדלקת, גם נפיחות שלהם תעיד על בעיה שיש לטפל בה.
-נסיגה ותזוזה של שיניים עד לנשירה שלהן – היה והשיניים שלכם מתחילות להיראות חשופות יותר, סביר להניח שמדובר בנסיגת חניכיים שהוא עוד סממן ברור לדלקת חניכיים.

יש מקרים בהם לא יורגשו כל אותם סממנים, אולם עדיין תיווצר דלקת בחניכיים שזקוקה לטיפול. מקרים אלה יכולים להגיע למצב שרק נשירה של שן תעיד על כך שיש דלקת בשיניים. רופא שיניים יכול לאתר במידי אם קיימת בעיה בחניכיים וכדאי לבקר אותו לפחות אחת לחצי שנה כדי לטפל בבעיה כשהיא רק בראשיתה.

כל טיפול חניכיים ישפיע ישירות על בריאות השן על איכות השתלים בפה ועל בריאותו הכוללת של האדם. בהיעדר טיפול, הדלקת עלולה להמשיך ולכרסם, לא לספק תמיכה לשן ולהדביק את יתר השיניים בכל אותם חיידקים שמתרבים כל הזמן. המחלה תגרום להריסה של השן ולפגיעה משמעותית באחיזה שלה בלסת.

כיצד נטפל בדלקת?

במקרה של דלקת בחניכיים צריך לפנות לרופא השיניים המטפל שבמידת הצורך יפנה אתכם למומחה חניכיים. רופא מומחה לחניכיים ידע כיצד יש לסייע בבעיה, לעיתים בנטילת אנטיביוטיקה או בטיפול שיננית והקצאת שורשים, ובמקביל ידריך כיצד להימנע מדלקת חניכיים עתידית. לכל אדם שיש לו נטייה לדלקות חניכיים מומלץ להגיע מדי חצי שנה לטיפול הקצאות שורשים  מדובר בטיפול שיננית עמוק יותר שמגיע לעומק החניכיים ומטפל באבנית שחדרה פנימה

לכל מי שסובל מדלקת חניכיים  - מוזמן להגיע למרפאת שיניים בניהולו של ד"ר טוקוב סולומון מומחה לטיפולי חניכיים, כדי לקבל את הטיפול המקצועי ואת האבחון האיכותי והמדויק ביותר לכל בעיית חניכיים ממנה אתם סובלים.